566345
Książka
W koszyku
Książka podejmuje zagadnienia ukrytego przekazu w reklamie. Dostarcza obszernej wiedzy z zakresu historii i mechanizmów działania reklamy oraz ogólnej teorii komunikowania masowego (mediów), demaskując przy tym praktyki dyskursywne uprawiane w jej ukrytym przekazie.Publikacja "naświetla" konsekwencje społeczne wynikające z transmitowania w reklamie znaczeń, sensów - takie jak umacnianie stereotypów, reprodukcja podziałów społecznych, formowanie "pro rynkowych" tożsamości o niskiej samoświadomości, tworzenie "opresyjnych" trendów.W książce rozważany jest związek reklamy z władzą symboliczną. Czytelnik może zapoznać się z badaniami nad percepcją ukrytego przekazu przez młodzież.
Rozdział I * Reklama jako medium komunikacji masowej * 1.1. Rys historyczny reklamy * 1.2. Reklama jako forma komunikowania masowego * 1.3. Pytania badawcze Harolda Lasswella - czyli analiza procesu komunikowania * Rozdział II * Obszary i mechanizmy percepcji reklamy w wymiarze psychologicznym * 2.1. Psychologiczne mechanizmy oddziaływania obrazem * 2.2. Psychologiczne mechanizmy oddziaływania słowem pisanym i mówionym * 2.3. Percepcja obrazu i słowa * 2.3.1. Autorytet w reklamie kluczem do uległości konsumentów * 2.3.2. Zwyczajność, czyli reguła dowodu społecznego * 2.3.3. Imperatyw bycia cool * Rozdział III * Teoria krytyczna i interakcjonizm symboliczny podstawą teoretyczną pracy * 3.1. Reklama w świetle teorii krytycznej * 3.2. Reklama w świetle interakcjonizmu symbolicznego * 3.2.1. Problem estetycznego ujęcia rzeczywistości reklamy. Miejsca niedookreślone w reklamie * 3.3. Sprawowanie władzy przez reklamę * 3.3.1. Narzucanie wizji - reklama jako wyraz interesów określonych grup * 3.4. Pedagogika emancypacyjna. * Elementy emancypacyjnej teorii edukacji * Rozdział IV * Ukryte przesłania reklamy * 4.1. Przesłanie, tekst, "ukrytość" - podstawowe kategorie pojęciowe * 4.2. Analiza wybranych reklam - kluczowe przesłania * 4.2.1. Świat jest dla ludzi pięknych, młodych i zdrowych * 4.2.2. Liczy się jednostka * 4.2.3. Reklama jako drogowskaz dla codziennych praktyk kulturowych * Rozdział V * Badani uczniowie o reklamie * 5.1. Dekodowanie przekazu reklamy przez młodzież * 5.1.1. Kosmetyki Kamill- jak być młodym, szczupłym, zdrowym i naturalnym * 5.1.2. Bodymax - idea doskonałej efektywności * 5.1.3. Komórka Siemensa - apoteoza indywidualności, idea wiecznej zabawy * 5.1.4. Dior - idea wiecznej młodości, ze starością należy podjąć walkę * 5.1.5. škoda -luksus, prestiż i seks * 5.2. Reklama a życie codzienne młodzieży * 5.2.1. Potrzeby i pragnienia kreowane w reklamie * 5.2.2. Praktyki społeczne inspirowane reklamą * 5.2.2.1. Praktyczny przewodnik po życiu (101 porad) * 5.2.2.2. Strategia pomniejszania własnej wartości * 5.2.2.3. Adaptacja za pomocą gadżetów * 5.2.2.4. Mówienie językiem reklamy i o reklamie * 5.2.3. Konsekwencje odrzucenia ideologii reklamy * Zakończenie *
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15529 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 231-238.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej